» בחירת הגברה
»  מגברים משולבים
»  קדם מגברים
»  מגברי הספק
»  מגברי קולנוע ביתי
»  מגברי מנורות של Rogue
»  Trilogy מגברים היברידיים
»  Line Magnetic מגברים
»  Advance Acoustic מגברים
»  Avm הגברה מתקדמת
»  darTZeel הגברת High End
»  מגברי מיני וציוד נוסף
»  מגברי סטריאו זעירים
» BRIGHT STAR AUDIO
» GRAND PRIX AUDIO
» ISOL 8
» ROOMTUNE PRODUCTS
» PS AUDIO
» TACT AUDIO RCS
» POLYCRYSTAL
» CAMBRE PRODUCTS
» SHAKTI INNOVATIONS
» XINDAK MAINS FILTERS
» BRIGHT STAR ISONODES
» ACOUSTIC REVIVE
» EAT: EURO AUDIO TEAM
» SOLIDSTEEL
» רמקולים, סטריאו ורמקולים
» באס ברמקולים
» רמקולים מדפיים
» רמקולים - מוניטורים
» רמקולים רצפתיים
» רמקולים של HANSEN
» קולנוע ביתי-סנטרים
» קולנוע ביתי-אחוריים
» סאבוופרים
» סאטליטים
» בחירת המקור - SOURCE
» נגני AUDIO ANALOGUE
» נגני CARY AUDIO
» CARY DVD6 PLAYER
» נגני XINDAK
» נגני EAR
» נגני ADVANCE ACOUSTIC
» נגני AUDIO BLOCK
» PROJECT איכותי וקומפקטי
» ממירים דיגיטליים
» הממירים של HRT
» פטיפונים - מבוא
» פטיפונים של PROJECT
» פטיפונים של NOTTINGHAM
» פטיפונים של DA VINCI
» מגברי פונו PROJECT - EAR
» מגברי פונו של GRAHAM
» מגברי פונו של ASR
» ראשים, ראשי פטיפונים
» זרועות פטיפונים
» כבלים לפטיפון
» פטיפונים - ציוד עזר
» מכונות ניקוי תקליטים
» האוזניות של GRADO
» סדרת ה - GS
» סדרת ה - PRESTIGE
» סדרת ה - REFERENCE
» האוזניות של NUFORCE
» מגברי אוזניות
» מבוא לכבלים
» הכבלים של XLO
» סדרת XLO-VDO
» סדרת XLO-PRO
» סדרת XLO-ULTRA
» סדרת XLO-REFERENCE 2
» סדרת XLO-SIGNATURE 2
» סדרת XLO-UNLIMITED
» סדרת XLO-LIMITED
» כבלים של ULTRALINK
» כבלים של ABBEY ROAD
» כבלים של XINDAK
» כבלים של NEOTECH
» כבלים של JORMA
הצטרפו אלינו בפייסבוק
» רמקולים - יד שנייה
» מגברי סטריאו - יד שנייה
» נגני CD - יד שנייה
» פטיפונים - יד שנייה
» כבלים - יד שנייה

בחירת הגברה

סוגי הגברה

הגברה : יכולה להיות מורכבת מאחד המכשירים שלהלן, או משילוב מכשירים

רסיבר: יחידה הכוללת מגבר עם רדיו בקופסה אחת. יכול להיות עם שני ערוצים בלבד, ולכן מיועד למוזיקה; או עם 5.1 ערוצים ולכן מיועד למוזיקה ולקולנוע ביתי. בדרך כלל, זהו הפתרון הנוח ביותר והזול ביותר - אם כי יש רסיברים יקרים למדי.

מגבר: יחידה אחת, ללא רדיו, בדרך כלל עם שני ערוצים - מיועדת למוזיקה בלבד.

קדם מגבר + מגבר הספק: מורכב מיחידת "קדם מגבר" (קופסה קטנה יחסית הכוללת את כל המתגים וכפתורי העוצמה, שתפקידה שליטה על כל המערכת והגברה ראשונית של הסיגנל) ומיחידת "מגבר הספק" (קופסה גדולה וכבדה יותר הכוללת את דרגת ההגברה הסופית, ובדרך כלל כוללת לא יותר מכפתור הדלקה/כיבוי). אם התקציב גבוה מעט יותר וריבוי הקופסאות אינו בעיה, זו היא האפשרות האיכותית יותר בהשוואה לרסיבר.

העלויות של מגבר (או שילוב של קדם+הספק) למוזיקה בלבד (שני ערוצים) שונות לחלוטין מהעלויות של מגבר לקולנוע ביתי. הסיבה פשוטה: עבור קולנוע ביתי צריך לפחות 5 ערוצי הגברה: לשני הרמקולים הקדמיים, לשני האחוריים ולסנטר. כמו כן, צריך מעגל נפרד של יציאה לסאב-וופר. במכשיר כזה יש מפענחים דיגיטליים עבור ששת הערוצים, ודרגת קדם הגברה הכוללת שליטה נפרדת על העוצמה לכל ערוץ. בחישוב גס נראה, שמבחינת איכות החלקים וההשקעה במעגל, מגבר קולנוע ביתי שעלותו לצרכן היא X, שקול למגבר סטריאו (שני ערוצים), שעלותו בערך רבע ממנו. אבל זה לא כל הסיפור: בגלל הסיבוך הרב של מגברי קולנוע ביתי, עם שדות חשמליים ומגנטיים, המשפיעים על החלקים האלקטרוניים, ועם המסלול הארוך יחסית והמיתוגים הרבים שצריך לעבור הסיגנל, קשה מאוד למצוא מגבר קולנוע ביתי שיישמע סביר - שלא לדבר על טוב - במוזיקה. הוסיפו לכך את העובדה, שמגבר המיועד לקולנוע ביתי בדרך כלל מכוון להישמע במיטבו בסרטים ולא דווקא במוזיקה, והמסקנה המתבקשת היא פשוטה: כדי לשמוע מוזיקה היטב, צריך לתמרן את המערכת או להשקיע הרבה מאד כסף ובצורה זהירה מאוד. אם למוזיקה יש חשיבות עיקרית בהרכבת המערכת, מכשיר יקר, במיוחד בתחום זה, אינו בהכרח טוב.

ישנם כמה פתרונות בהתאם לצורך ולשימוש במערכת:

  1. למי שמעוניינים במוזיקה בלבד - הפתרון הוא מגבר סטריאו איכותי בעל שני ערוצים (או שילוב של קדם מגבר ומגבר הספק) שני ערוצים איכותי. כל דבר אחר הוא בזבוז מוחלט של כסף וירידה דרסטית באיכות.
  2. למי שמעוניינים בסרטים בלבד - רסיבר קולנוע ביתי או פרה לקולנוע ביתי והגברת הספק 5 ערוצים הם הפתרון.
  3. למי שמעוניינים בשני התחומים, יש שוב בעיה. הפתרונות האפשריים מבוססים על האופציות הבאות:

א. קניית רסיבר קולנוע ביתי זול וגם מגבר שני ערוצים טוב. יש לבחור ברסיבר עם יציאות "pre out" ומיציאות אלה של הערוצים הקדמיים להתחבר לאחת הכניסות הסטנדרטיות של המגבר. המגבר יפעיל כך את שני הרמקולים הקדמיים, הן במוזיקה והן בסרטים, והרסיבר - את כל השאר. אי הנוחיות המסוימת כאן היא המעבר של הסיגנל בשני הערוצים הקדמיים של הסרטים, דרך שתי דרגות הגברה, ולכן גם דרך שני כפתורי ווליום. לכן, פתרון זה נועד בעיקר למי שמוזיקה היא השימוש העיקרי שלו במערכת.

ב. כמו בסעיף הקודם, אבל עם שימוש בכניסה ייעודית במגבר. כניסה זו עוקפת את דרגת הקדם האקטיבית ואת כפתור הווליום, ובכך הופכת שילוב כזה לאופטימלי וחסר בעיות, הן במוזיקה והן בקולנוע ביתי. למרבה הצער, מעט מאד מגברים (ובדרך כלל רק קדם מגברים יקרים למדי) כוללים אופציה זו, אך היא הופכת לפופולרית יותר ויותר. שילוב זה מיועד למי שרוצים ליהנות מכל העולמות ומוכנים לשלם עבור אפשרות זו.

ג. למי שמשתמשים במערכת למוזיקה ולקולנוע ביתי ומוכנים להתפשר על איכות הביצוע במוזיקה, מומלץ לקנות רסיבר ביתי טוב, ומגבר הספק שני ערוצים, שיתחבר לשני הרמקולים הקדמיים דרך יציאת "pre out". כך מושג שיפור משמעותי ברמת הביצועים של שני הערוצים הקדמיים, הן במוזיקה והן בסרטים. בכל זאת, הסיגנל עדיין עובר דרך מעגלי הקדם מגבר של הקולנוע הביתי, ולכן התוצאה במוזיקה אינה המקסימום אליו ניתן להגיע באופן שתואר בסעיפים הקודמים.

סוגי מגברים

קיימות מספר שיטות עבודה למגברים, ובאופן כללי ניתן לחלקן לשלוש קטגוריות:

  1. מגברים טרנזיסטוריים: מהוים את החלק המכריע של השוק. ניתן לחלקם לפי שיטת העבודה שלהם (Class A או AB , למשל) , סוג הטרנזיסטורים (Mosffet, Bi Polar), כמות הפידבק וכו'. לכל אחת משיטות העבודה הללו יש יתרונות וחסרונות, וכמובן - חסידים ומתנגדים.
  2. מגברי מנורות: עדיין מיוצרים, ונתח השוק שלהם עולה בהתמדה כבר שנים. הם יקרים יחסית, והתאמתם לרמקולים אינה תמיד פשוטה ודורשת תשומת לב - אבל אוהדיהם טוענים שהצליל שלהם טבעי, דינמי ומדויק יותר מכל מגבר טרנזיסטורי.
  3. מגברים דיגיטליים: אלו יהיו כנראה מגברי העתיד. הם מיוצרים כיום בשתי שיטות (Class D בו כל המעגל, כולל האות הנכנס, הוא דיגיטלי; ו - Class T, בו אות הכניסה הוא אנאלוגי המומר לאות דיגיטלי בתוך המכשיר). בשני המקרים, ההגברה הסופית מתבצעת על ידי מיתוג מתח הספק. מיתוג זה נשלט על ידי סיגנל המוזיקה ולא על ידי הגברת הסיגנל, כמקובל בכל מגבר אחר. בשל האפשרות להחדיר טכנולוגיה זו גם למכשירים זולים מאד בעלויות נמוכות ביותר, ותוך פתרון בעיות של התחממות וניצולת, הצפי הוא לחדירה מסיבית לשוק בכל הרמות בשנים הקרובות. כרגע, מיושמת השיטה רק במכשירים יקרים ואקזוטיים.

דף הבית | מה חדש | נציגויות | כדאי לדעת | השירות שלנו | אודותינו | יצירת קשר הצטרפו אלינו בפייסבוק
ציוד יד שנייה | ציוד עזר | רמקולים | מגברים | נגנים | פטיפונים | אוזניות | כבלים
מפת האתר | הצטרפו לרשימות הדיוור | שלחו לחבר | ע"י סמיוטיקה - ספרים